5 najczęstszych błędów przy używaniu chemii profesjonalnej
W dzisiejszym wpisie podzielimy się z wami tajnikami efektywnego i bezpiecznego korzystania z profesjonalnej chemii i podpowiemy, jak najefektywniej się nią…
2024-08-21
Czy da się zredukować koszty profesjonalnych środków czystości bez utraty ich efektywności i obniżania standardów świadczonych usług? W jaki sposób to zrobić? Wszystkiego dowiecie się z dzisiejszego artykułu.
W zarządzaniu operacjami firm, zwłaszcza w branżach takich jak usługi sprzątające, gastronomia czy przemysł, precyzyjne obliczanie zapotrzebowania na profesjonalne środki czyszczące jest kluczowe dla efektywności i kontroli kosztów związanych z prowadzeniem biznesu. Niewłaściwe dozowanie i brak wiedzy o produktach to prosta droga do niepotrzebnych i przede wszystkim zbędnych kosztów, które w łatwy sposób można wyeliminować.
Decydując się na profesjonalne środki czyszczące trzeba pamiętać, że są to produkty skoncentrowane, a zatem przeznaczone do używania jako roztwory o określonych stężeniach. Zaproponowane przez laboratorium producenta stężenia substancji aktywnych są wystarczające, aby dany produkt skutecznie poradził sobie z zabrudzeniami, do usuwania których jest przeznaczony. Oznacza to, że nadmierne dozowanie jest zupełnie zbędne, bo nie przekłada się na efektywność czyszczenia czy skrócenie czasu pracy. Wiąże się jedynie ze zbędnymi kosztami, których – jeśli nie monitoruje się na bieżąco – na pierwszy rzut oka nie widać. Aby uniknąć marnotrawstwa i efektywnie zarządzać środkami czystości, a przy tym budżetem firmy, warto stosować się do tych prostych, ale bardzo istotnych i sprawdzonych zaleceń.
Pierwszym krokiem do oszacowania zużycia profesjonalnych środków czystości jest zebranie podstawowych informacji na temat: powierzchni do czyszczenia, częstotliwość czyszczenia, rodzaj powierzchni, stopnia zabrudzenia oraz – po wyborze odpowiedniego środka czyszczącego – rekomendowanych przez producenta stężeń.
Aby świadomie zarządzać chemią profesjonalną, warto skorzystać z kalkulatorów zużycia często dostępnych na stronach producentów (już niebawem na naszej stronie!). Dodatkowym udogodnieniem podnoszącym wydajność i efektywność są systemy dozujące, precyzyjnie odmierzające potrzebną ilość środków czystości. Eliminują ryzyko nadmiernego zużycia, automatyzując i ułatwiając pracę personelowi sprzątającemu. Mówiąc o personelu trzeba pamiętać, że to właśnie on stanowi kluczowy element, który decyduje o sukcesie lub porażce całego procesu optymalizacji. Odpowiednio wyedukowany zespół nie tylko dokładnie stosuje się do zaleceń dotyczących dozowania, ale również aktywnie monitoruje i koryguje rzeczywiste zużycie preparatów, co docelowo wpływa na optymalizacje procesów, bardziej efektywne zarządzanie zapasami czy redukcję niepotrzebnych kosztów. Personel jest na pierwszej linii w procesie utrzymania standardów czystości, to on zarządza zużyciem środków czystości i to jego kompetencji bezpośrednio wpływają na standard i koszt usług.
Precyzyjne obliczanie zapotrzebowania na środki chemiczne pozwala wyeliminować zbędne chomikowanie zapasów i takie budowanie zamówień, aby cyklicznie zamawiać potrzebne produkty, bez zamrażania środków w zbędnie chomikowanych produktach, które tak naprawdę są dostępne u nas od ręki.
Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą lepiej zrozumieć tajniki skutecznego i ekonomicznego zarządzania chemią profesjonalną. Oprócz optymalizacji kosztów i zwiększenia efektywności działań, takie podejście przynosi także korzyści dla środowiska. Lepsze zarządzanie środkami czystości zmniejsza ich zużycie, co oznacza mniejsze obciążenie dla ekosystemu. Dzięki temu dbamy nie tylko o budżet, ale również o naszą planetę. Jeśli potrzebujecie wsparcia, pozostajemy do dyspozycji.
W razie wszelkich pytań jesteśmy zawsze do dyspozycji.
Zajrzyj na b2b.intermal.pl
Zespół Intermal.pl
Tagi :
dozowanie chemii, Efektywne Sprzątanie, ekologiczne zarządzanie, ekonomia i ekologia w firmie, kalkulator zużycia środków czystości, kontrola zapasów, monitorowanie zużycia, optymalizacja kosztów, oszczędności w firmie, profesjonalne środki czystości, wydajność operacyjna, zarządzanie zapasami, zarządzanie zużyciem chemii
W dzisiejszym wpisie podzielimy się z wami tajnikami efektywnego i bezpiecznego korzystania z profesjonalnej chemii i podpowiemy, jak najefektywniej się nią…
Dobra rozmowa sprzedażowa skupia się wokół zrozumieniu potrzeb klienta a następnie zaoferowania mu najlepszych rozwiązań, które mogą być, ale nie zawsze…
Plan higieny jest kluczowym elementem dla firm i instytucji działających w sektorze spożywczym, sklepach, restauracjach, firmach sprzątających, cateringowych, hotelach oraz produkcji…
Copyright © 2023 Intermal Opakowania Sp.J. | Projekt: eadesign.pl