Jak zgrzewarki rewolucjonizują rynek diet pudełkowych?

Jak zgrzewarki rewolucjonizują rynek diet pudełkowych?

Jaka przyszłość czeka branżę cateringu dietetycznego?

Nowoczesne maszyny do zgrzewania to więcej niż szybkie pakowanie – to szczelność, estetyka i lepsza organizacja procesu. W rozmowie z Jarosławem Szulakiem odkrywamy, jak konkretne typy zgrzewarek, dobór folii i automatyzacja zmieniają standardy cateringu, zapewniając efektywność i wpisując się w rosnące wymagania rynku.

Mówiąc o maszynie do zgrzewu, tak naprawdę mówimy o złożonym procesie zgrzewania pojemników jednorazowych. Dużą popularnością cieszą się opakowania perforowane.

Rzeczywiście, opakowania perforowane cieszą się dużym zainteresowaniem, szczególnie tam, gdzie ważna jest możliwość oddzielenia elementów, które wymagają podgrzania.

Na co powinny zwrócić uwagę firmy cateringowe, które chcą zoptymalizować proces i wprowadzić zgrzewanie jako metodę pakowania dań?

Zacznę od banału – każdy klient to inne potrzeby, gdzie opakowanie jest tylko częścią złożonego procesu decyzyjnego. Na wybór optymalnych rozwiązań wpływa m.in. temperatura produktu, który się zgrzewa, a co za tym idzie odpowiedni dobór folii. Liczy się również siła zgrzewu i łatwość zdejmowania folii. I dla przykładu – w cateringu, gdzie pakuje się dania na zimno czy po schłodzeniu, stosowanie folii antifog nie ma sensu, bo nie ma kondensacji pary wodnej, która zbiera się na folii, psując tym samym estetykę dostarczanego produktu. Tu kluczowy jest dobry film. Z kolei klienci, którzy dostarczają towar do sklepów, preferują, żeby opakowanie było dobrze zamknięte, ale z lekkim filmem, który nie utrudnia otwierania i daje się otworzyć bez użycia noża.

Myśląc o optymalizacji procesów, czy jest coś, co wpływa na sam wybór maszyny do zgrzewu? Jakie są obecnie dostępne typy maszyn do zgrzewu?

Najprostsze maszyny do zgrzewania, polecane dla mniejszych firm, to urządzenia ręczne. Są łatwe w obsłudze, choć nie oferują regulacji temperatury ani czasu zgrzewania, co oznacza, że operator bazuje tu głównie na własnej intuicji i wyczuciu. Czy to jest wada? Nie, bo ręczne maszyny dobrze sprawdzają się przy niskim nakładzie pracy i mniejszych wolumenach produkcyjnych.

Kolejnym typ do rozważenia to półautomaty znane jako szufladowe. W nich pojemnik umieszcza się w specjalnej szufladzie, którą zamyka się a maszyna zgrzewa pojemnik w ustawionym czasie i ustawionej temperaturze. Jest to wygodne rozwiązanie szczególnie dla średnich firm, gdzie wymagana jest większa precyzji, ale wsparta pewnego typu automatyzacją. Idąc w stronę coraz większych zamówień a tym samym większej wydajności, godnym uwagi rozwiązaniem są maszyny półautomatyczne z obrotowym stołem. Dzięki obrotowemu mechanizmowi wkładanie i wyjmowanie pojemników jest znacznie szybsze, bo gdy jedno opakowanie jest zgrzewane, obrotowy stół automatycznie przygotowuje następne, oszczędzają nasz czas i zwiększając przepustowość.

Na samym szczycie są maszyny automatyczne, które pozwalają na pełną automatyzację procesu pakowania. Opakowania są podawane na taśmie, która prowadzi je przez maszynę, gdzie odbywa się cały proces pakowania. W zależności od potrzeb maszyny te mogą być wyposażone w różne systemy sterowania, a także opcje korzystania z gazu, próżni lub modyfikowanej atmosfery, co pozwala dostosować proces do specyficznych wymagań produktów. Tego typu maszyny, szczególnie te z funkcją próżni i gazu, są szczególnie cenione w dużych firmach cateringowych.

Jeśli mówimy o żywności, to nie sposób pominąć kwestii standardów higieny. Czy i jakie rozwiązania stosuje się w maszynach do zgrzewu, aby spełnić także wymogi higieniczne?

Standardy higieny to w rzeczywistości higiena produkcji i wszystkim kwestia organizacji procesów, wymagań zakładu, a nie samych maszyn. Maszyny mogą wspierać ten proces, na przykład poprzez zastosowanie próżni lub modyfikowanej atmosfery, co pomaga w przedłużeniu trwałości produktów, minimalizując ryzyko rozwoju bakterii. Jednak całkowite zachowanie standardów higieny opiera się głównie na odpowiednim zarządzaniu, procedurach w zakładzie i czynniku ludzkim.

Czy jesteśmy w stanie przewidzieć, w jakim kierunku pójdzie rozwój rynku diet cateringowych w Polsce?

W moim subiektywnym odczuciu kierunek jest jeden – niestety upadek najmniejszych firm, które nie nadążają za zmianą lub ich przetrwanie dzięki pełnej automatyzacji procesów w większych zakładach.

Jakie miejsce zajmie 6G w tym procesie?

Albo będziemy partnerem w tej zmianie i pomożemy im w automatyzacji, albo nas w tym rynku nie będzie. Pamiętajmy, że rynek usług to nie tylko kwestia maszyn, ale całego procesu decyzyjnego. Nasze opakowania wspierają rozwój firm i oferują coś, czego nie ma konkurencja – pojemniki na żywność dopasowanie do pełnej automatyzacji podajników. To jest oszczędność czasu i pieniędzy, bo klient nie musi ręcznie wkładać pojemników na taśmę, automat robi to sam, rozdzielając tacki. Żaden z naszych konkurentów tego nie ma, co więcej – ich opakowania się do tego nie nadają. Nasze zostały specjalnie dostosowane do pełnej automatyzacji.

Polecamy:

Maszyna do zgrzewu pojemników REMO 6G-1900 + matryca [6G]

Zgrzewarka ręczna do tacek. Idealne rozwiązanie dla wymagających klientów: solidna konstrukcja ze stali nierdzewnej. Zgrzewarka umożliwia pakowanie tacek w rozmiarze zewnętrznym do 230x185mm i głębokości 100mm, w tym np. tacki 227x178 bez podziału i z podziałem na dwa/ trzy). Cechy: płynna i precyzyjna regulacja temperatury zgrzewania, ramki wymienne wykonane z aluminium anodowanego ( można stosować matryce z modelu AG02e/A190e), płyta zgrzewająca teflonowana, wymiary ok. 540x260x200mm, moc grzewcza 750W, czas zgrzewania ok 2 sekund. Maszyna wyposażona jest w sprężyny utrzymujące górną część w pozycji poziomej. W cenie zgrzewarki jedna matryca standard!

W razie wszelkich pytań jesteśmy zawsze do dyspozycji.
Zajrzyj na b2b.intermal.pl


Zespół Intermal.pl

Zobacz także

Funkcjonalności opakowań 6G w gastronomii

Funkcjonalności opakowań 6G w gastronomii

W branży opakowań jednorazowych przełom technologiczny stał się rzeczywistością, napędzaną przez rosnące wymagania ekologiczne oraz coraz bardziej restrykcyjne regulacje prawne. Innowacyjne…

Następcy styropianu

Następcy styropianu

Wywiad z Jarosławem Szulakiem, prezesem 6G Group, który od ponad siedmiu lat rewolucjonizuje rynek opakowań w Polsce. Rozmawiamy o innowacyjnych rozwiązaniach…

Opakowanie a wizerunek marki

Opakowanie a wizerunek marki

Czy opakowanie produktu może realnie wpłynąć na odbiór i sukces rynkowy marki? Zdecydowanie tak. W gastronomii, a szczególnie w segmencie dań…