Co to jest audyt i dlaczego warto z niego skorzystać?

Co to jest audyt i dlaczego warto z niego skorzystać?

Dobra rozmowa sprzedażowa skupia się wokół zrozumieniu potrzeb klienta a następnie zaoferowania mu najlepszych rozwiązań, które mogą być, ale nie zawsze są optymalne i skrojone na jego miarę. Audyt idzie o krok dalej, łącząc wiedzę produktową handlowca z rzeczywistymi potrzebami wynikającymi z precyzyjnych danych o biznesie klienta.

Czym jest audyt i dlaczego warto w niego zainwestować?

Wiele firm nie zdaje sobie sprawy, że traci pieniądze przez niewłaściwie dobrane produkty lub brak wiedzy o dostępnych, bardziej efektywnych rozwiązaniach. Często podczas audytów odkrywamy obszary, gdzie można wprowadzić narzędzia, środki i rozwiązania, które przyniosą oszczędności. Audyt dostarcza rzetelnych danych na temat rutyn, schematów działania czy stylu podejmowania decyzji dotyczących istotnych kwestii zakupowych i pozwala zidentyfikować luki w zarządzaniu i wyeliminować problemy w obszarach wymagających poprawy. Dzięki temu można nie tylko postawić precyzyjne pytania dotyczące wydajności, spodziewanych i osiąganych zysków, optymalizacji czy dopasowania produktów, ale przede wszystkim dopasować rozwiązania, które znacząco podnoszą efektywność i długofalowo eliminują słabe punkty spowalniające rozwój firmy.
Co to jest audyt i dlaczego warto z niego skorzystać

Indywidualne podejście

Każdy biznes ma swoje unikalne wyzwania i swoją specyfikę. Nasze audyty rozpoczynają się od dogłębnej analizy konkretnego obszaru działalności (np. opakowania, chemia profesjonalna, środki czystości) i pozwalają dokładnie zrozumieć, na czym najbardziej zależy przedsiębiorcy. Mając tę wiedzę, możemy zaproponować rozwiązania, które idealnie odpowiadają specyficznym potrzebom, oczekiwaniom, priorytetom. To podejście nie tylko pomaga w doborze najkorzystniejszych opakowań, środków czystości czy produktów higienicznych, ale przede wszystkim znacząco poprawia efektywność operacyjną i wpływa na finalne zadowolenie klientów naszych klientów. Jak? Lepiej dobrane opakowania dań na wynos to zadowolony klient, który otrzymał swój posiłek w nienaruszonym stanie i polecił lokal znajomym.

Optymalizacja zużycia i oszczędności

„Są, ale używamy ich dopiero, jak skończą się tamte. Gdzieś leżą jeszcze zbędne cztery kartony. Raczej to wyrzucimy, bo klienci na nie narzekają…” To jedna z tych sytuacji, o których często słyszymy podczas audytu. Incydentalnie źle wybrany produkt zdarzył się każdemu i raczej nie stanowi większego problemu, ale gdy dzieje się to notorycznie, można mówić już o skali makro. Pojawiają się wówczas straty finansowe oraz straty wizerunkowe, bo „klienci narzekają”. Strata wynikająca ze złego wyboru produktu to także strata czasu, strata miejsca, bo odgracenie magazynu z niepotrzebnych rzeczy to koszt pracy i zbędne zamieszanie.
Dobrze przeprowadzony audyt pozwala wyeliminować takie sytuacje. Nasz audyt pozwala dostrzec obszary do poprawy i wprowadzić zmiany, które przełożą się na oszczędności, nierzadko na redukcję zużywanych środków czystości, lepszy dobór pojemników, ekonomiczniejsze rozwiązania czy wdrożenie nowoczesnych technologii, które podniosą standard.
Co to jest audyt i dlaczego warto z niego skorzystać

Ekonomia i ekologia

Troska o środowisko od dłuższego czasu jedno z kryteriów wpływających na wizerunek firm. Audyt pozwala zweryfikować i zidentyfikować możliwości wdrożenia bardziej ekologicznych i przyjaznych naturze rozwiązań. Mogą to być zmiany takie jak zastąpienie tradycyjnych opakowań produktów na wynos opakowaniami biodegradowalnymi czy kompostowalnymi czy wybór ekologicznych środków czystości, które nie obciążają środowiska.

Wprowadzenie ekologicznych rozwiązań nie musi oznaczać większych wydatków. Często jest wręcz przeciwnie, co udowadniamy naszym klientom, wdrażając konkretne, przemyślane zmiany. I to, czego nie sposób pominąć to to, że lepsze zarządzanie zasobami to mniejsze marnotrawstwo. Audyt zidentyfikuje obszary, gdzie firma traci z powodu złego zarządzania chemią profesjonalną, wybiera awaryjne pojemniki lub zamawia produkty, które nijak mają się do rzeczywistych potrzeb. Selekcjonując pod kątem realnego zużycia, redukujemy ilość zużywanych materiałów i nie obciążamy środowiska…

Audyt, czyli analiza, raport i praca nad rozwiązaniami

Z doświadczenia wiemy, że dobrze przeprowadzony audyt pozwala zaproponować rozwiązania i wesprzeć te obszary, które drenują zbędnie budżet firmy błędnymi decyzjami zakupowymi, podejmowanymi głównie w oparciu o intuicję czy niesprawdzone informacje. Audyt to dokładna diagnoza, która pokazuje, gdzie leżą rzeczywiste problemy i jak je naprawić. Nasze audyty kończą się kompleksowym raportem, będącym mapą do lepszego zarządzania obszarem, który poddaliśmy weryfikacji. Raport zawiera szczegółowe wnioski, rekomendacje oraz precyzyjny plan działania, który nadaje się do natychmiastowego wdrożenia.
Jeśli potraktujemy go jako solidną, ekspercką diagnozę i gotowe rozwiązania, bo wynikające z faktów, rzeczywistych potrzeb, bilansu zysków i strat, to łatwo przyjdzie podejmowanie decyzji, a każdy kolejny krok wynikający z raportu będzie dobrą decyzją.
Co to jest audyt i dlaczego warto z niego skorzystać

Jeśli zmagasz się z wyborem odpowiednich opakowań jednorazowych, środków czystości, chemii profesjonalnej lub rozwiązań higienicznych, nasz audyt jest tym, czego potrzebujesz, by nie marnować czasu, pieniędzy i energii na rzeczy, które możemy zrobić za Ciebie.

W razie wszelkich pytań jesteśmy zawsze do dyspozycji.
Zajrzyj na b2b.intermal.pl


Zespół Intermal.pl

Zobacz także

5 najczęstszych błędów przy używaniu chemii profesjonalnej

5 najczęstszych błędów przy używaniu chemii profesjonalnej

W dzisiejszym wpisie podzielimy się z wami tajnikami efektywnego i bezpiecznego korzystania z profesjonalnej chemii i podpowiemy, jak najefektywniej się nią…

Plan higieny

Plan higieny

Plan higieny jest kluczowym elementem dla firm i instytucji działających w sektorze spożywczym, sklepach, restauracjach, firmach sprzątających, cateringowych, hotelach oraz produkcji…

Technika dwóch wiader

Technika dwóch wiader

Dzisiaj będzie krótko, ale treściwie – technika dwóch wiader i wynikające z niej korzyści podczas mycia różnych powierzchni, m.in. podłóg. Jeśli…