Jak zmniejszyć koszty zakupów w firmie?

Jak zmniejszyć koszty zakupów w firmie?

Ostrożność i oszczędność większa niż dotychczas, optymalizacja kosztów przy jednoczesnej potrzebie rzetelnego wsparcia produktowego, które eliminuje ukryte wydatki – to wspólny mianownik każdego biznesu, z którym współpracujemy. Z rozmów z naszymi klientami wynika, że odczuwają oni negatywne zmiany na rynku – kupują produkty, ale wolumenowo i wartościowo sprzedaż spadła nawet o połowę. Dlatego właśnie tak ważna stała się optymalizacja kosztów i ogólne oszczędności. Czego klienci oczekują od partnera takiego jak Intermal? Co zrobiliśmy, żeby odpowiedzieć na potrzeby rynku? Wszystkiego dowiecie się w dzisiejszym wpisie!

Wszystko w jednym miejscu – bo tego wymaga rynek

Firmy, z którymi współpracujemy, mówią jasno: skończył się czas na rozdrabnianie zamówień, dzielenie dostaw między kilku dostawców i generowanie zbędnych kosztów logistycznych. Klienci potrzebują maksymalnie uproszczonego procesu zakupowego – jednej faktury, jednej dostawy, jasnych warunków cenowych i stabilnej jakości. Dlatego zmieniliśmy się razem z nimi.
Jak zmniejszyć koszty zakupów w firmie

Office, czyli produkty uzupełniające

Do oferty Intermal wprowadziliśmy produkty, których jeszcze niedawno nikt z nami nie kojarzył. Na życzenie klientów do asortymentu dołączyły rolki do kas fiskalnych, papier ksero, koperty, etykiety termiczne i samoprzylepne, artykuły biurowe oraz różnego rodzaju drobne produkty codziennego użytku, których zakup w wielu firmach oznaczał dodatkowe zamówienia. Biorąc pod uwagę podstawowy trzon naszej działalności – czyli opakowania jednorazowe, chemię profesjonalną oraz środki higieniczne – jesteśmy teraz w stanie kompleksowo zoptymalizować ofertę pod indywidualne potrzeby klienta. Dzisiaj zapewniamy pełny zakres produktów higienicznych: od profesjonalnych środków do dezynfekcji, papierów toaletowych, przez akcesoria do toalet (szczotki, miotły, szufelki), aż po trzonki, kije, mopy i ścierki. Dzięki temu zamiast składać kilka zamówień u różnych dostawców, klienci mogą zamówić wszystko jednocześnie i otrzymać w jednej przesyłce.

Redukcja dostawców i jedna dostawa

Ostatnie lata jasno pokazały, jak bardzo zmieniły się priorytety rynku – pandemia, zmiany prawne czy zawirowania geopolityczne wymusiły na firmach konkretne decyzje zakupowe. Klienci, jak nigdy dotąd, przykładają szczególną uwagę do cen jednostkowych. Sam argument ceny potrafi bez sentymentów czy skrupułów przekonać klienta do skorzystania z innej oferty. Doskonale to rozumiemy i odpowiadamy na te oczekiwania, stale optymalizując naszą ofertę. Szukamy nowych dostawców i produktów atrakcyjnych cenowo oraz jakościowo, ponieważ wiemy, że firmy skrupulatnie liczą każdą złotówkę. Dzięki ograniczeniu liczby dostawców i łączeniu wielu produktów w jedno zamówienie, klienci uzyskują konkretne oszczędności: mniej dokumentów, uproszczoną logistykę oraz realnie niższe koszty operacyjne. Pakiety bardziej się opłacają – czasowo, logistycznie, dostawowo i kosztowo. To właśnie te realne korzyści liczą się dziś najbardziej, bo choć dzielenie logistyki na różnych dostawców może się z pozoru wydawać tańsze przy zakupie pojedynczych produktów, to w finalnym rozrachunku generuje wyższe koszty operacyjne niż przed próbą takiej „optymalizacji”.
Jak zmniejszyć koszty zakupów w firmie

Rola audytów w procesie optymalizacji

Nie bez znaczenia pozostaje tu rola audytów zakupowych, które przeprowadzamy u naszych klientów. Audyty to szczegółowa analiza potrzeb, struktury kosztów, częstotliwości zamówień oraz procesów logistycznych. Wskazujemy podczas nich obszary generujące niepotrzebne wydatki, rekomendujemy zmiany i prezentujemy konkretne, mierzalne korzyści finansowe wynikające z wdrożonych optymalizacji. Efekty są widoczne gołym okiem (Zobacz: Case study – Lewiatan). Dzięki audytom wielu naszych klientów zredukowało miesięczne koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent. To realna wartość wynikająca bezpośrednio z wiedzy i doświadczenia naszego zespołu.

Więcej niż dostawca – realny partner

Intermal to dziś zdecydowanie więcej niż dostawca. Jesteśmy partnerem, który nie tylko słucha potrzeb rynku, ale realnie na nie odpowiada. Kiedy nasi klienci sygnalizują potrzebę nowych produktów, takich jak artykuły biurowe czy etykiety termiczne, natychmiast reagujemy, poszerzając ofertę bez zbędnych formalności. Działamy szybko i elastycznie, dostarczając konkretne rozwiązania, które realnie usprawniają codzienną działalność przedsiębiorstw. Taka współpraca buduje sukces biznesowy.

Jeśli szukasz partnera, który skutecznie zwiększy efektywność Twojej firmy – skontaktuj się z nami. Działajmy razem, aby optymalizacja stała się Twoją przewagą konkurencyjną!

Polecane produkty

Środki do dezynfekcji

⁠Papiery
toaletowe

Higiena
i Czystość

Szczotki
i miotły

Trzonki, kije
i mopy

⁠Papier ksero
i koperty

Akcesoria
biurowe

Akcesoria
do toalet

⁠Etykiety termiczne, rolki do kas, etykiety samoprzylene i inne

W razie wszelkich pytań jesteśmy zawsze do dyspozycji.
Zajrzyj na b2b.intermal.pl


Zespół Intermal.pl

Zobacz także

Ekologiczne i estetyczne – przegląd opakowań dla piekarni i cukierni

Ekologiczne i estetyczne – przegląd opakowań dla piekarni i cukierni

Plastik przez lata dominował w branży opakowań, lecz jego wpływ na środowisko wymusił zmiany regulacyjne i poszukiwanie alternatyw. Gastronomia musi dziś…

Opakowania dla sushi

Opakowania dla sushi

Czy sushi samo się obroni, czy liczy się także sposób jego podania? Jak estetyka i wygoda użytkowania wpływają na decyzje zakupowe…

Polimeryzacja posadzek – klucz do trwałości i estetyki

Polimeryzacja posadzek – klucz do trwałości i estetyki

Odpowiednio przeprowadzona polimeryzacja wymaga precyzyjnego doboru preparatów do rodzaju podłogi. Dowiedz się, jak specyfika powierzchni wpływa na skuteczność procesu i trwałość…